Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Zajezdnia Kawęczyńska - OP0B9D
Praga R-2
Eigenaar: makos
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 85 meter NAP
 Provincie: Polen > mazowieckie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 21-03-2008
Gemaakt op: 22-03-2008
Gepubliceerd op: 22-03-2008
Laatste verandering: 14-05-2014
59x Gevonden
9x Niet gevonden
9 Opmerkingen
watchers 10 Volgers
2 x Bekeken
28 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Beschrijving PL

1 lutego 1922 oddano do użytku zajezdnię tramwajową na Pradze przy ulicy Kawęczyńskiej Nr.16. Hala zajezdni liczyła 158,3 metra długości i 56 metrów szerokości. Jej boki wieńczyły przybudówki o długości 9.10 metra. Konstrukcję wzniesiono z żelbetu włącznie ze stropem, który zawieszony był 8,8 metra nad podłogą po środku po bokach zaś 5,5 metra. Halę podtrzymywały cztery rzędy słupów. Na 15 torach mieściło się w jej wnętrzu 212 wozów tramwajowych. Zajezdnia była typu przelotowego z kanałami rewizyjnymi biegnącymi pod wszystkimi stanowiskami. Z pętli na Michałowie za Bazyliką jeździł tramwaj lini 25, który zapewniał bezpośrednie połączenie Pragi ze Sródmieściem i Ochotą. Zabudowania Zajezdni Tramwajowej stanowią okazały objęty obecnie ochroną konserwatorską kompleks budynków ("A co Pan robisz jakieś zdjęcia to nie muzeum" tyle od ochroniarza). Wybudowanie zajezdni znacznie ozdobiło i ożywiło całą dzielnicę. Na miescu parceli należących do bankrutujących Szwarmacherów, Rabinowiczów i Konów - właścicieli cegielni w Pustelniku, nowi inwestorzy uruchomili warsztaty i sklepy. Ożywienie gospodarcze tej części miasta było tak znaczne, że w latach trzydziestych wypuszczono na giełdę siedmioprocentowe listy zastawne na sfinansowanie budowy domów mieszkalnych dla pracowników przedsiębiorstwa tramwajowego. Zajeły one prawą stronę posesji od nr 10 do 22. Od 14 września 1944 roku na terenie zajętej przez wojska radzieckie Pragi, zaczęło formalnie funkcjonować przedsiębiorstwo komunikacyjne. Jego działalność rozpoczęto od odbudowy przedsiębiorstwa, które zaczęło się w zajezdni przy ulicy Kawęczyńskiej. W tym czasie na lewym brzegu Wisły dogorywało Powstanie Warszawskie. Pod nr. 26, między bramami wjazdowymi do zajezdni znajduje się jeden z ostatnich "drewniaków". informacje za. Dokładność +-5m, magnetyczny. Tu zdjęcia z środka.

Afbeeldingen
front
Zajezdnia dziś
stary egzeplarz
spojler
po 1945
Logs: Gevonden 59x Niet gevonden 9x Opmerking 9x Afbeelding 2x Alle logs Galerij