Schron typu „einmannbunker” ustawiany był w dużych ilościach przy szlakach komunikacyjnych, w pobliży i na dworcach kolejowych, stacjach rozrządowych, torowiskach i na terenie zakładów przemysłowych. Obiekt składany był z seryjnie produkowanych żelbetonowych elementów. Korpus schronu, monolityczna konstrukcja, symetrycznie rozmieszczone przezierniki oraz prostokątne wejście.
Konstrukcja schronu w dostateczny sposób, zapewniała ochronę przed falą uderzeniową i odłamkami pocisków lub bomb lotniczych. Mógł być użytkowany, jako stanowisko biernej obrony, przez obronę przeciwlotniczą, służby wartownicze i personel kolei. Wejście do obiektu zamykane było jednoczęściowymi drzwiami. Wąskie przezierniki umożliwiały prowadzenie jedynie obserwacji.
Nie znalazłem informacji o tym konkretnym schronie oraz dlaczego znajduje się on właśnie na ul. Budowlanych. Gdyby ktoś znał jego historię proszę o kontakt.