Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Most Lisewski Tczew - OP69BD
Właściciel: emzel
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 7 m n.p.m.
 Województwo: Polska > pomorskie
Typ skrzynki: Quiz
Wielkość: Mała
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 07-06-2013
Data utworzenia: 07-06-2013
Data opublikowania: 07-06-2013
Ostatnio zmodyfikowano: 09-12-2013
13x znaleziona
0x nieznaleziona
4 komentarze
watchers 6 obserwatorów
3 odwiedzających
12 x oceniona
Oceniona jako: normalna
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Dorota&Paweł
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Miejsce historyczne  Potrzebna łopatka  Potrzebne hasło do logu! 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL
Opis obiektu:
Most drogowy w Tczewie - most drogowy w Tczewie na dolnej Wiśle zbudowany w latach 1851–1857 jako most drogowo-kolejowy, zaprojektowany przez Carla Lentza. Był on wówczas najdłuższym mostem w Europie. Nazwa Most Lisewski wywodzi się od nazwy wsi Lisewo Malborskie, bezpośrednio do której prowadzi. W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się most kolejowy.
Ze względu na katastrofalny stan konstrukcji, most jest zamknięty dla ruchu kołowego.
Budowa i przeznaczenie mostu - Przygotowania do budowy pierwszego żelaznego mostu trwały już latach 1844-1845. Kamień węgielny został położony 27 lipca 1851 roku przez Fryderyka Wilhelma IV. Pierwszy pociąg przejechał po nim 12 października 1857 roku. Most liczący 837 m długości, wsparty na siedmiu filarach był najdłuższym w Europie i jednym z największych na świecie. Portale mostu zdobiły płaskorzeźby przedstawiające między innymi Winricha von Kniprode, odbierającego hołd od księcia litewskiegoKiejstuta. W latach 1888-1891 w odległości 30 metrów wybudowano drugi most, wyłącznie kolejowy. Wówczas to starszy z mostów zamieniono na drogowy. Pierwotnie oba mosty były krótsze od dzisiejszych, ponieważ wówczas wał ochronny znajdował się bliżej koryta rzeki. W 1912 roku wał przesunięto w stronę Lisewa, dokonano przedłużenia mostów i zbudowano przybudówki ze wspólna bramą. W obydwu mostach występują wszystkie możliwe rozwiązania techniczno-konstrukcyjne stosowane w sztuce budowlanej mostów od XIX wieku.

Opis obiektu:

Most drogowy w Tczewie - most drogowy w Tczewie na dolnej Wiśle zbudowany w latach 1851–1857 jako most drogowo-kolejowy, zaprojektowany przez Carla Lentza. Był on wówczas najdłuższym mostem w Europie. Nazwa Most Lisewski wywodzi się od nazwy wsi Lisewo Malborskie, bezpośrednio do której prowadzi. W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się most kolejowy.

Ze względu na katastrofalny stan konstrukcji, most jest zamknięty dla ruchu kołowego.

Budowa i przeznaczenie mostu - Przygotowania do budowy pierwszego żelaznego mostu trwały już latach 1844-1845. Kamień węgielny został położony 27 lipca 1851 roku przez Fryderyka Wilhelma IV. Pierwszy pociąg przejechał po nim 12 października 1857 roku. Most liczący 837 m długości, wsparty na siedmiu filarach był najdłuższym w Europie i jednym z największych na świecie. Portale mostu zdobiły płaskorzeźby przedstawiające między innymi Winricha von Kniprode, odbierającego hołd od księcia litewskiegoKiejstuta. W latach 1888-1891 w odległości 30 metrów wybudowano drugi most, wyłącznie kolejowy. Wówczas to starszy z mostów zamieniono na drogowy. Pierwotnie oba mosty były krótsze od dzisiejszych, ponieważ wówczas wał ochronny znajdował się bliżej koryta rzeki. W 1912 roku wał przesunięto w stronę Lisewa, dokonano przedłużenia mostów i zbudowano przybudówki ze wspólna bramą. W obydwu mostach występują wszystkie możliwe rozwiązania techniczno-konstrukcyjne stosowane w sztuce budowlanej mostów od XIX wieku.

Opis skrzynki:

Współrzędne wskazują miejsce pomnika dzięki któremu uzyskamy dane do znalezienia kesza finalnego.

Poniżej przedstawiamy zadanie do rozwiązania, które wskaże nam miejsce ukrycia skrzynki.

N54° 05.5XX' E18° 48.2YY'

XX=[pierwsza liczba z pomnika] odjąć (-) 83

YY=[ostatnia liczba z pomnika] odjąć (-) 1986


!!!Aby zrobić wpis do Logu potrzebne będzie hasło zapisane w LogBooku!!!

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Tego pomnika szukasz.