Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Inżynierska - Nowa Praga - OP0A6D
nowa czyli koło 1900 roku
Właściciel: makos
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 84 m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Duża
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 02-02-2008
Data utworzenia: 03-02-2008
Data opublikowania: 03-02-2008
Ostatnio zmodyfikowano: 21-08-2012
56x znaleziona
6x nieznaleziona
3 komentarze
watchers 8 obserwatorów
1 odwiedzających
32 x oceniona
Oceniona jako: dobra
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: michael50
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Opis PL

Jest to pierwsza z serii skrzynek nowo-praskich, które z czasem będę odkrywał. Ich trudność/ nie wdzięczność trochę będzie polegała, że są ulokowane na terenie " praskiego trójkąta bermudzkiego" pięknej okolicy z starymi kamienicami i bogatą historią. Localsi pomimo, że są "cywilizowani" przez lofty, galerie sztuki i bohemę, która ukochała sobie zakładanie tam pracowni, nie są zbyt otwarci. A więc nie zalecam odwiedzania skrzynek wieczorową porą, skrzynki za dnia też da się wyjąć.

Zaczynamy od ul. Inżynierskiej ulica została wytyczona w miejscu, gdzie przebiegały wały praskie, tzw. Okopy Lubomirskiego, które stanowiły element inżynierii miejskiej (stąd nazwa ulicy). Dokładna data powstania nazwy „Inżynierska” nie jest znana, jednakże ulica już na pewno istniała w 1866 r. Wtedy z zajezdni usytuowanej pod nr 6 wyjechał pierwszy tramwaj konny. Łączył on Dworzec Petersburski (wileński) przez most Kierbedzia z Dworcem Warszawsko-Wiedeńskim. Fasada budynku została przebudowana w 1921 r. Od 1928 r. "nocowały" tu autobusy miejskie.

Inżynierska 3 zabytek budownictwa przemysłowo-składowego. Pierwsze trzy budynki pochodzą z 1910 r., natomiast ostatni z 1913-14 r. Mieściły się w nich magazyny Towarzystwa Akcyjnego Przechowywania i Przewozu Mebli i Towarów „A.Wróblewski i S-ka”, jednej z największych warszawskich firm przewozowych. Do dziś można podziwiać wysoką bramę, czy szyb windy przemysłowej, które przypominają o dawnym przeznaczeniu budynków. Dawne magazyny zostały zaanektowane przez artystów, którzy obecnie mają tu swoje pracownie i  często organizują imprezy artystyczno-kulturalne.

Wchodzimy pod numerem 5 kamienica powstała w XIX w. Na ścianie budynku, w drugim podwórku, do dziś można odczytać napisaną cyrylicą reklamę fabryki armatur, odlewni, niklowni Ludwika Barwicha i Aleksandra Junga. I kończymy naszą wycieczkę w tym miejscu, namiary mogą być kiepskie bo mój giepsik nie radzi sobie z taką studnią, jak ktoś będzie miał lepszy proszę o podesłanie. 

Przy opisie i keszach korzystałem z opisów 1 i 2.

Cache to jeden ze składników do multaka "lepszy ciepły keszyk w garści niż" prawie FTF na miejscu.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Inżynierska 3
Inżynierska 3
Inżynierska 5
Inżynierska 5 cel ~7m od :-)