Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Borowice.pl 01 Kamienie z latami budowy dróg - OP5ED4
Drogi i ścieżki turystyczne
Właściciel: Plomba
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 655 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 24-12-2012
Data utworzenia: 24-12-2012
Data opublikowania: 24-12-2012
Ostatnio zmodyfikowano: 18-01-2013
52x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
18 odwiedzających
32 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna rowerem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Turystyka I poł. XIX w. zadowalała się na ogół bardzo prymitywnymi drogami. Poza kilkoma jako tako jezdnymi drogami, wyprowadzającymi do niektórych schronisk, przeważały ledwie przedeptane ścieżki, zamieniające się, zwłaszcza w partiach głównego grzbietu, przy byle niepogodzie w bajora i bagna. Podróżnicy I poł. XIX w. w pismach swoich narzekają na karkonoskie drogi. Masowy napływ turystów w II poł. XIX w. nie pozwalał utrzymywać dłużej tego stanu rzeczy, jeśli Karkonosze miały stać się terenem turystycznym na skalę europejską. Uporządkowanie istniejących i budowa nowych ścieżek, przystosowanych do wygodnej, pieszej wędrówki, stało się jednym z najpilniejszych zadań. Rozwiązania jego podjęło się już w rok po powstaniu młode Towarzystwo Karkonoskie (Riesengebirge Verein - RGV) i trzeba przyznać, wywiązało się zeń znakomicie. Również i zarządy lasów dla potrzeb transportu leśnego budują szereg szerokich dróg jezdnych, biegnących zazwyczaj po warstwicy i "kanalizujących" niejako drobny transport konny z lokalnych wyrębów. Drogi te biegną głównie w niższych partiach głównego grzbietu na poziomie 600-800 m n.p.m.

Skrzynka znajduje się tuż za kamieniem z wyrytą datą budowy drogi 1884.
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.