Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
GO! 31 - Most kolejowy / SA - OP56F4
ciuf ciuf
Właściciel: Silent A
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 332 m n.p.m.
 Województwo: Polska > opolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 15-08-2012
Data utworzenia: 15-08-2012
Data opublikowania: 15-08-2012
Ostatnio zmodyfikowano: 10-12-2017
52x znaleziona
6x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 1 obserwatorów
33 odwiedzających
44 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
3 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: deg, Mhonar, yurras
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Przyczepiona magnesem  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Góry Opawskie – góry niezbyt wysokie ale pomimo tego bardzo ciekawe. Od wieków wykorzystywane gospodarczo i militarnie potrafią opowiedzieć niejedną historię. Zapraszam na spacer i zdobywanie Gór Opawskich w ramach Projektu Góry Opawskie, czyli


Most kolejowy nad Złotym Potokiem na linii kolejowej Głuchołazy - Jindřichov, wybudowany w miejscu zniszczonego przez powódź w 1903 roku. Most kolejowy odegrał katastrofalną rolę w czasie powodzi 1903 roku...

W czasie powodzi 1903 roku przyczółki tego mostu nie wytrzymały naporu wody i zawaliły się tworząc razem z nasypem linii kolejowej tamę przegradzajacą całą dolinę złotego potoku. Dolina znalazła się pod wodą, w tym całe miejscowości Pokrzywna i Jarnołtówek. Nadeszła jednak chwila, że zapora utworzona z resztek mostu, nasypu kolejowego, dwóch zerwanych drewnianych mostów i elementów zniszczonych budynków pękła i cała woda wezbrana w dolinie runęła na Moszczankę i Łąkę Prudnicką pchając przed sobą kamienne bloki mostu.

Potężna fala niszczyła wszystko na swej drodze, zabudowania zapadały się jak domki z kart, zmyte zostały drogi i ogrody, zalane pola. Szeroką rzeką przelewały się ogromne masy wodne przez Prudnik. Miejscowości nad brzegami rzek pogrążały się w wodzie, a w Racławicach Śląskich zawaliły się z hukiem 20-metrowe filary mostu kolejowego przez Osobłogę (skrzynka Wiszący Most / SA). Wały ochronne Osobłogi w rejonie Głogówka zostały przerwane w 18 miejscach na długości 678 m.

Po tym katalkiżmie teren powodzi odwiedziła sama cesarzowa Augusta w dniu 10 sierpnia 1903 roku, porażona ogromem szkód ufundowała tamę w jarnołtówku (skrzynka GO! 29 - Tama Jarnołtówek / SA).

UWAGA! Linia kolejowa przechodząca przez most jest CZYNNA! co prawda nie dla PKP, bo polskie koleje spisały ją na straty ale jeżdżą tędy pociągi czeskie... skracają sobie drogę przez polskę.

*****Skrzynka*****

Skrzynka rozmiaru mikro, przyczepiona magnesem pod torami do elementów konstrukcyjnych mosti. Można ją podjąć stojąc na przyczółku. Na most można wejść schodkami z drogi pod mostem.

Zawartość: podstawowe wyposażenie - logbook, ołówek, temperówka. certyfikaty dla 3 pierwszych znalazców, bez fantów.

 

UWAGA! Skrzynka jest uzupełnieniem projektu więc nie zawiera kodów do finału.