Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Dworzec PKP - OP52B2
Dworzec PKP w Piechowicach
Owner: hydroxideoxi
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 399 m. ASL.
 Region: Poland > dolnośląskie
Cache type: Traditional
Size: Regular
Status: Archived
Date hidden: 20-06-2012
Date created: 20-06-2012
Date published: 20-06-2012
Last modification: 13-11-2013
65x Found
0x Not found
1 notes
watchers 2 watchers
4 visitors
40 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Dangerous Cache  Bike  One-minute cache  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

                                Dworzec PKP w Piechowicach

Stacja w Piechowicach posiada tylko 3 tory główne ale dosyć mocno rozbudowane są tory boczne, z których w ostatnim czasie   zlikwidowano dwa. Ruchem na stacji steruje się z nastawni "Pc", która znajduje się w budynku stacyjnym. Dodatkowo dyżurny ruchu zamyka rogatki, które znajdują się na przejeździe od strony Jeleniej Góry. o obsługi podróżnych służą dwa, jednkrawędziowe perony, usytułowane przy torach nr 1 i 3.Piechowice są ostatnią stacją do której docierają pociągi towarowe. Dalej, w kierunku Szklarskiej   Poręby zaczyna się "wąskie gardło" - czyli szlak, na którego           przejechanie pociąg potrzebuje ponad 40 minut. Jest on jednak   najpiękniejszy z całej linii - wspaniałe panoramy okolicy, głębokie   wąwozy, tunel. Niegdyś znajdowała się na nim jeszcze jedna mijanka - w Szklarskiej Porębie Dolnej.

 (informacje ze  strony http://semaforek.pl/wiki/index.php/Piechowice )

(http://fotopolska.eu)

Skrzynka nie znajduję się na terenie dworca, ponieważ jest tam duży ruch a podejmowanie skrzynki byłoby bardzo problematyczne. Skrzynka znajduję się w pobliskim mostku z którego bardzo dokładnie widać wszystkie rozjazdy kolejowe. Kesz nie jest umieszczony pod mostem w okolicach torów ani w okolicach trakcji kolejowej.

Dla pierwszego znalazcy w szkrzynce czeka ręcznie robiony cerytyfikat FTF.


                Zdjęcie  z lat 1924-1926

Stacja Piechowice - widoczne bramki trakcyjne podtrzymujące przewody trakcyjne na torami głównymi i postojowymi. Elektryfikacją tej linii w l. 20. zajmowała się firma Bergmann (charakterystyczne betonowe słupy), jednak wykorzystano w wielu przypadkach pozostałości niedokończonej, pierwszej elektryfikacji sprzed I. wojny światowej wykonanej przez AEG i Siemensa. Źródło: A. Lohoff -Der elektrische Vollbahnbetrieb auf den deutschen Reichsbahnen unter besonderer Beruecksichtigung der schlesischen Gebirgsstrecken- Bielefeld-Leipzig 1926 .

               Zdjęcie z lat 1925-1939

Widoczny na stacji lekki pociąg towarowy tzw. LEIG (leicht- Stückgut-Schnellverkehr) z elektrowozem serii E50-4. Wprowadzenie LEIGów było reakcją kolei niemieckich na spadające w latach 20. lokalne przewozy towarowe, przejmowane przez transport samochodowy. LEIGi miały być mobilnymi magazynami przesyłek, bagażu, żywego inwentarza operującymi w promieniu 50 km od stacji głównych. Zdjęcie w oryginale pochodzi z Reichsbahn-Kalender z końca lat 30.

          Zdjęcie z lat 1925-1940

Widok z lotu ptaka na serpentyny za stacją Piechowice (po lewej). Śmiało wytrasowane - promień drugiej pętli to tylko 190 metrów, a nachylenie toru przekracza 20 promili - wprowadzają linię kolejową w Góry Izerskie. Datowanie orientacyjne. Źródło zdjęcia: K.Ch.Kasper Heimat zwischen Gorlitz und Glatz - No. 3 Streifzug durch Land und Zeit, Bonn-Oberkassel 2005
Widok z lotu ptaka na serpentyny za stacją Piechowice (po lewej). Śmiało wytrasowane - promień drugiej pętli to tylko 190 metrów, a nachylenie toru przekracza 20 promili - wprowadzają linię kolejową w Góry Izerskie. Datowanie orientacyjne. Źródło zdjęcia: K.Ch.Kasper Heimat zwischen Gorlitz und Glatz - No. 3 Streifzug durch Land und Zeit, Bonn-Oberkassel 2005
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Log entries: Found 65x Not found 0x Note 1x Picture 1x All entries Gallery