Dworzec PKP w Piechowicach
Stacja w Piechowicach posiada tylko 3 tory główne ale dosyć mocno rozbudowane są tory boczne, z których w ostatnim czasie zlikwidowano dwa. Ruchem na stacji steruje się z nastawni "Pc", która znajduje się w budynku stacyjnym. Dodatkowo dyżurny ruchu zamyka rogatki, które znajdują się na przejeździe od strony Jeleniej Góry. o obsługi podróżnych służą dwa, jednkrawędziowe perony, usytułowane przy torach nr 1 i 3.Piechowice są ostatnią stacją do której docierają pociągi towarowe. Dalej, w kierunku Szklarskiej Poręby zaczyna się "wąskie gardło" - czyli szlak, na którego przejechanie pociąg potrzebuje ponad 40 minut. Jest on jednak najpiękniejszy z całej linii - wspaniałe panoramy okolicy, głębokie wąwozy, tunel. Niegdyś znajdowała się na nim jeszcze jedna mijanka - w Szklarskiej Porębie Dolnej.
(informacje ze strony http://semaforek.pl/wiki/index.php/Piechowice )
(http://fotopolska.eu)
Skrzynka nie znajduję się na terenie dworca, ponieważ jest tam duży ruch a podejmowanie skrzynki byłoby bardzo problematyczne. Skrzynka znajduję się w pobliskim mostku z którego bardzo dokładnie widać wszystkie rozjazdy kolejowe. Kesz nie jest umieszczony pod mostem w okolicach torów ani w okolicach trakcji kolejowej.
Dla pierwszego znalazcy w szkrzynce czeka ręcznie robiony cerytyfikat FTF.
Zdjęcie z lat 1924-1926
Stacja Piechowice - widoczne bramki trakcyjne podtrzymujące przewody trakcyjne na torami głównymi i postojowymi. Elektryfikacją tej linii w l. 20. zajmowała się firma Bergmann (charakterystyczne betonowe słupy), jednak wykorzystano w wielu przypadkach pozostałości niedokończonej, pierwszej elektryfikacji sprzed I. wojny światowej wykonanej przez AEG i Siemensa. Źródło: A. Lohoff -Der elektrische Vollbahnbetrieb auf den deutschen Reichsbahnen unter besonderer Beruecksichtigung der schlesischen Gebirgsstrecken- Bielefeld-Leipzig 1926 .
Zdjęcie z lat 1925-1939
Widoczny na stacji lekki pociąg towarowy tzw. LEIG (leicht- Stückgut-Schnellverkehr) z elektrowozem serii E50-4. Wprowadzenie LEIGów było reakcją kolei niemieckich na spadające w latach 20. lokalne przewozy towarowe, przejmowane przez transport samochodowy. LEIGi miały być mobilnymi magazynami przesyłek, bagażu, żywego inwentarza operującymi w promieniu 50 km od stacji głównych. Zdjęcie w oryginale pochodzi z Reichsbahn-Kalender z końca lat 30.
Zdjęcie z lat 1925-1940
Widok z lotu ptaka na serpentyny za stacją Piechowice (po lewej). Śmiało wytrasowane - promień drugiej pętli to tylko 190 metrów, a nachylenie toru przekracza 20 promili - wprowadzają linię kolejową w Góry Izerskie. Datowanie orientacyjne. Źródło zdjęcia: K.Ch.Kasper Heimat zwischen Gorlitz und Glatz - No. 3 Streifzug durch Land und Zeit, Bonn-Oberkassel 2005