Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Dworzec PKP - OP52B2
Dworzec PKP w Piechowicach
Właściciel: hydroxideoxi
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 399 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 20-06-2012
Data utworzenia: 20-06-2012
Data opublikowania: 20-06-2012
Ostatnio zmodyfikowano: 13-11-2013
65x znaleziona
0x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 2 obserwatorów
4 odwiedzających
40 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Skrzynka niebezpieczna  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

                                Dworzec PKP w Piechowicach

Stacja w Piechowicach posiada tylko 3 tory główne ale dosyć mocno rozbudowane są tory boczne, z których w ostatnim czasie   zlikwidowano dwa. Ruchem na stacji steruje się z nastawni "Pc", która znajduje się w budynku stacyjnym. Dodatkowo dyżurny ruchu zamyka rogatki, które znajdują się na przejeździe od strony Jeleniej Góry. o obsługi podróżnych służą dwa, jednkrawędziowe perony, usytułowane przy torach nr 1 i 3.Piechowice są ostatnią stacją do której docierają pociągi towarowe. Dalej, w kierunku Szklarskiej   Poręby zaczyna się "wąskie gardło" - czyli szlak, na którego           przejechanie pociąg potrzebuje ponad 40 minut. Jest on jednak   najpiękniejszy z całej linii - wspaniałe panoramy okolicy, głębokie   wąwozy, tunel. Niegdyś znajdowała się na nim jeszcze jedna mijanka - w Szklarskiej Porębie Dolnej.

 (informacje ze  strony http://semaforek.pl/wiki/index.php/Piechowice )

(http://fotopolska.eu)

Skrzynka nie znajduję się na terenie dworca, ponieważ jest tam duży ruch a podejmowanie skrzynki byłoby bardzo problematyczne. Skrzynka znajduję się w pobliskim mostku z którego bardzo dokładnie widać wszystkie rozjazdy kolejowe. Kesz nie jest umieszczony pod mostem w okolicach torów ani w okolicach trakcji kolejowej.

Dla pierwszego znalazcy w szkrzynce czeka ręcznie robiony cerytyfikat FTF.


                Zdjęcie  z lat 1924-1926

Stacja Piechowice - widoczne bramki trakcyjne podtrzymujące przewody trakcyjne na torami głównymi i postojowymi. Elektryfikacją tej linii w l. 20. zajmowała się firma Bergmann (charakterystyczne betonowe słupy), jednak wykorzystano w wielu przypadkach pozostałości niedokończonej, pierwszej elektryfikacji sprzed I. wojny światowej wykonanej przez AEG i Siemensa. Źródło: A. Lohoff -Der elektrische Vollbahnbetrieb auf den deutschen Reichsbahnen unter besonderer Beruecksichtigung der schlesischen Gebirgsstrecken- Bielefeld-Leipzig 1926 .

               Zdjęcie z lat 1925-1939

Widoczny na stacji lekki pociąg towarowy tzw. LEIG (leicht- Stückgut-Schnellverkehr) z elektrowozem serii E50-4. Wprowadzenie LEIGów było reakcją kolei niemieckich na spadające w latach 20. lokalne przewozy towarowe, przejmowane przez transport samochodowy. LEIGi miały być mobilnymi magazynami przesyłek, bagażu, żywego inwentarza operującymi w promieniu 50 km od stacji głównych. Zdjęcie w oryginale pochodzi z Reichsbahn-Kalender z końca lat 30.

          Zdjęcie z lat 1925-1940

Widok z lotu ptaka na serpentyny za stacją Piechowice (po lewej). Śmiało wytrasowane - promień drugiej pętli to tylko 190 metrów, a nachylenie toru przekracza 20 promili - wprowadzają linię kolejową w Góry Izerskie. Datowanie orientacyjne. Źródło zdjęcia: K.Ch.Kasper Heimat zwischen Gorlitz und Glatz - No. 3 Streifzug durch Land und Zeit, Bonn-Oberkassel 2005
Widok z lotu ptaka na serpentyny za stacją Piechowice (po lewej). Śmiało wytrasowane - promień drugiej pętli to tylko 190 metrów, a nachylenie toru przekracza 20 promili - wprowadzają linię kolejową w Góry Izerskie. Datowanie orientacyjne. Źródło zdjęcia: K.Ch.Kasper Heimat zwischen Gorlitz und Glatz - No. 3 Streifzug durch Land und Zeit, Bonn-Oberkassel 2005
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Wpisy do logu: znaleziona 65x nieznaleziona 0x komentarz 1x Obrazki/zdjęcia 1x Wszystkie wpisy Galeria