Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Most na rzece Zgłowiączce z 1862 - OP51A2
Most na rzece Zgłowiączce z 1862
Owner: Karczezo
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 54 m. ASL.
 Region: Poland > kujawsko-pomorskie
Cache type: Traditional
Size: Regular
Status: Archived
Date hidden: 01-06-2012
Date created: 05-06-2012
Date published: 05-06-2012
Last modification: 23-03-2014
30x Found
1x Not found
1 notes
watchers 2 watchers
4 visitors
19 x rated
Rated as: Average
1 x recommended
This cache is recommended by: olaidawid
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Description PL

Troszkę historii

Jest połowa XIX wieku Włocławek jest w zaborze rosyjski w nie suwerennym Królestwie Polskim po upadku powstania Listopadowego nasilają się represje. W tym okresie transport odbywa się głównie Wisłą. O budowę linii kolejowej łączącej miasta z systemem dróg żelaznych Królestwa Polskiego i Cesarstwa Rosyjskiego zabiegali już w latach 40. XIX w. kupcy gdańscy, licząc na rozwój handlu z Królestwem, głównie przywóz zboża i przywrócenie roli portowi nad Motławą. Już w 1849 r. pruski minister von der Heydt rozmawiał z namiestnikiem Królestwa Polskiego Iwanem Paskiewiczem w sprawie budowy linii kolejowej łączącej Berlin z Petersburgiem. Po stronie zaboru rosyjskiego prace przy budowie kolei idą dość opieszale, w końcu  1862 kolej na trasie Warszawa Bydgoszcz zostaje uruchomiona.

Dane techniczne linii w 1862 r.

Trasa kolei Warszawsko-Bydgoskiej przebiegała z Bydgoszczy przez Toruń – Otłoczyn – Trojanów  /Aleksandrów Kujawski/ – Włocławek – Kutno do Łowicza, gdzie łączyła się z trasą Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej . Linia posiadała pojedynczy tor o normalnej szerokości 1435 mm. Na linii wybudowano 106 mostów i przepustów.

Most został zniszczony przez moskali w 1914 r. ze względów strategicznych  odbudowany  przez Niemców. Ostatnia przebudowa w 2008 roku.

W drugiej połowie wieku XIX były dwa mosty na Zgłowiączce.

Kolejny pobudowano dopiero w II Rzeczpospolitej, ale o tym przy kolejnej skrzynce

Skrzynka zakopana płytko, nie potrzebne narzędzia. CErtyfikat dla pierwszego znalazcy.

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Most z 1862
Skrzynka
Most aktualnie