Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Wiadukt Osowski - OP4D56
Szukaj po prawej stronie na końcu wiaduktu
Eigenaar: Agisek
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 79 meter NAP
 Provincie: Polen > pomorskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Normaal
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 20-04-2012
Gemaakt op: 20-04-2012
Gepubliceerd op: 20-04-2012
Laatste verandering: 20-04-2012
71x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 2 Volgers
28 x Bekeken
53 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  Nature 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

1.09.1902 Otwarcie linii kolejowej Lębork - Bytów. Na podstawie Ustawy Parlamentu Pruskiego z dnia 3 czerwca 1896 roku przystąpiono do budowy linii kolejowej Lębork - Maszewo Lęborskie - Kostroga (Helenendorf) - Bytów (Butow). W dniu 1 sierpnia 1902 roku linię oddano do eksploatacji, jej długość wynosiła 55,1 km. W marcu 1945 roku, kiedy to wojska radzieckie "wyzwalały" te tereny, wojska Niemieckie zdążyły wysadzić kilka wiaduktów m.in w Kozinie i Oskowie. Wojska Radzieckie natomiast zdemontowały torowisko dopełniając dzieła zniszczenia poprzedników. Jednak wszystkie wiadukty na odcinku od Lęborka do Cewic się zachowały. w 1947 roku Polacy odbudowali linie na odcinku z Lęborka do Maszewa Lęborskiego (11km) a później po 1949r dalej aż do Siemirowic do budowanego w owym czasie lotniska wojskowego. Do 1975 roku na trasie tej odbywał się jeszcze ruch pasażerski. Później już tylko ruch towarowy, aż w końcu linia została zamknięta po zlikwidowaniu Zakładów Drożdżowych w Maszewie Lęborskim (2004r). Dzisiaj zarasta linia ta krzakami, chociaż niedługo ma być ponownie oczyszczona i odbudowana oraz maja być wyremontowane wszystkie obiekty inżynieryjne. Pierwszym od strony Lęborka jest wiadukt na wysokości Osowa, ukryty w lesie, około 1km przed stacją Osowo Lęborskie. Do kesza najlepiej wybrać się pieszo lub rowerem od przystanku Osowo skrzyżowanie lub z Maszewa Lęborskiego. Do pokonania będziemy mieli od 1 do 1,5km drogą gruntową (uwaga błoto po opadach). Po wiadukcie przechodzi droga gruntowa, dawniej ważny szlak łączący Małoszyce z Osowem i dalej Łebunią.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Wiadukt Osowski
Wiadukt Osowski 1
tu szukaj