Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Wiadukt Osowski - OP4D56
Szukaj po prawej stronie na końcu wiaduktu
Owner: Agisek
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 79 m. ASL.
 Region: Poland > pomorskie
Cache type: Traditional
Size: Regular
Status: Ready for Search
Date hidden: 20-04-2012
Date created: 20-04-2012
Date published: 20-04-2012
Last modification: 20-04-2012
71x Found
0x Not found
0 notes
watchers 2 watchers
28 visitors
53 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  Nature 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

1.09.1902 Otwarcie linii kolejowej Lębork - Bytów. Na podstawie Ustawy Parlamentu Pruskiego z dnia 3 czerwca 1896 roku przystąpiono do budowy linii kolejowej Lębork - Maszewo Lęborskie - Kostroga (Helenendorf) - Bytów (Butow). W dniu 1 sierpnia 1902 roku linię oddano do eksploatacji, jej długość wynosiła 55,1 km. W marcu 1945 roku, kiedy to wojska radzieckie "wyzwalały" te tereny, wojska Niemieckie zdążyły wysadzić kilka wiaduktów m.in w Kozinie i Oskowie. Wojska Radzieckie natomiast zdemontowały torowisko dopełniając dzieła zniszczenia poprzedników. Jednak wszystkie wiadukty na odcinku od Lęborka do Cewic się zachowały. w 1947 roku Polacy odbudowali linie na odcinku z Lęborka do Maszewa Lęborskiego (11km) a później po 1949r dalej aż do Siemirowic do budowanego w owym czasie lotniska wojskowego. Do 1975 roku na trasie tej odbywał się jeszcze ruch pasażerski. Później już tylko ruch towarowy, aż w końcu linia została zamknięta po zlikwidowaniu Zakładów Drożdżowych w Maszewie Lęborskim (2004r). Dzisiaj zarasta linia ta krzakami, chociaż niedługo ma być ponownie oczyszczona i odbudowana oraz maja być wyremontowane wszystkie obiekty inżynieryjne. Pierwszym od strony Lęborka jest wiadukt na wysokości Osowa, ukryty w lesie, około 1km przed stacją Osowo Lęborskie. Do kesza najlepiej wybrać się pieszo lub rowerem od przystanku Osowo skrzyżowanie lub z Maszewa Lęborskiego. Do pokonania będziemy mieli od 1 do 1,5km drogą gruntową (uwaga błoto po opadach). Po wiadukcie przechodzi droga gruntowa, dawniej ważny szlak łączący Małoszyce z Osowem i dalej Łebunią.

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Wiadukt Osowski
Wiadukt Osowski 1
tu szukaj