Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Dworzec kolejowy w Katowicach - OP397F
Eigenaar: HaCek
Plaatser: Ryś
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 269 meter NAP
 Provincie: Polen > śląskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 19-10-2014
Gemaakt op: 04-07-2011
Gepubliceerd op: 04-07-2011
Laatste verandering: 01-01-2019
431x Gevonden
15x Niet gevonden
14 Opmerkingen
watchers 14 Volgers
169 x Bekeken
269 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Tak to wyglądało.

Decyzja o budowie w Katowicach nowego dworca zapadła pod koniec lat 50. XX wieku, gdy stary dworzec znajdujący się przy ulicy Dworcowej okazał się za mały dla tak dużego miasta. Konkurs na budowę został rozstrzygnięty w roku 1959, a w ocenie jury praca "Tygrysów" została określona jako "wybitnie wyróżniająca się spośród innych opracowań...". Najwcześniej powstał pawilon od strony placu Andrzeja w 1964 roku. Pod budowę głównego gmachu zburzony został kwartał budynków w rejonie ulic 3 Maja, Młyńskiej i Stawowej zabudowany eklektycznymi kamienicami. Budowę całej stacji ukończono w 1972 roku. Architekci przy konstrukcji wykorzystali bardzo efektowne ówcześnie formy wielkich betonowych "kielichów", które podtrzymują strop górnej hali.

 

takie oto cudo ma powstać.

Wraz z budową nowego dworca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykonały przebudowę infrastruktury stacji, służącej do obsługi podróżnych. Prace rozpoczęły się 22 sierpnia 2011 począwszy od peronu 1., którego modernizację rozpoczęto 1 września 2011. Prace te polegały na kompleksowej przebudowie peronów 1., 2., 3. i 4. (rozbiórka starych peronów i budowa nowych, a także instalacja elementów małej architektury), zadaszenia (wyburzenie starego i postawienie nowego w formie zakrytej hali peronowej z przezroczystymi elementami), układu torowego (przebudowa 3423 m toru pojedynczego), sieci trakcyjnej (prawie 6 km), urządzeń sterowania ruchem kolejowym, tuneli podziemnych (wymiana posadzki oraz renowacja ścian i sufitów) i instalacji infrastruktury dla osób niepełnosprawnych. Modernizację stacji ukończono w drugiej połowie 2013.


Źródła: 1, 2.

 

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Budowa nowego dworca
Spojler - szukaj tutaj!