Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Stargardzki Dworzec Kolejowy - OP37E2
Eigenaar: kowsiu
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 32 meter NAP
 Provincie: Polen > zachodniopomorskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 14-06-2011
Gemaakt op: 08-06-2011
Gepubliceerd op: 08-06-2011
Laatste verandering: 10-05-2020
114x Gevonden
4x Niet gevonden
6 Opmerkingen
watchers 4 Volgers
26 x Bekeken
81 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  One-minute cache  Fixed by magnet  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Zabudowania dworca osobowego w Stargardzie Szczecińśkim zostały wzniesione w latach 1844-1845. W okresie tym budowana była linia kolejowa, mająca połączyć Berlin z Poznaniem i prowadzić przez Szczecin i Stargard. Pierwszy pociąg ciągnięty przez parowóz ze Szczecina wjechał na stację w Stargardzie w dniu 1 maja 1846. W dwa lata później dojechać można było do Poznania, a w latach 1856-1859 przedłużono linię do Koszalina. Pod koniec XIX wieku zbudowano kolejne połączenia do Piły oraz do Kostrzyna przez Pyrzyce.

Na peronie drugim stargardzkiego dworca znajduje się zabytek techniki - parowóz Pt 47

Pt47  – jest to parowóz polskiej konstrukcji przeznaczony do prowadzenia pociągów pospiesznych. Zbudowano 180 parowozów tej serii. 120 sztuk (w tym tę znajdującą się na stargardzkim dworcu)  wykonała chrzanowska wytwórnia im. F. Dzierżyńskiego, 60 opuściło bramy zakładów H.Cegielskiego w Poznaniu. Ostatnie parowozy tej serii wycofano z pracy pociągowej dopiero pod koniec lat 80.

Dany egzemplarz o numerze 14 wyprodukowany został w 1948 roku. Po wycofaniu z eksploatacji w 1987 roku odstawiony został na bocznicę w Białogardzie. W 1998 przejął ją Zespół Szkół Transportowych w Stargardzie. Po jego likwidacji lokomotywę przejęły PLK. Na obecnym miejscu - II peronie dworca w Stargardzie - parowóz znajduje się od 2 kwietnia 2004 roku

Mikromagnetyk znajduje się na wiązarze parowozu, po stronie przeciwnej niż hala dworca - nie trzeba obawiać się ciekawskich spojrzeń SOKistów łypiących ze swej kanciapy:)
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Pt - 47
o tutaj