Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
A330- Stanowiska Radaru Wurzburg Riese FuMG 65 - OP3597
Owner: Arishia
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 24 m. ASL.
 Region: Poland > zachodniopomorskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 11-05-2011
Date created: 08-05-2011
Date published: 11-05-2011
Last modification: 08-10-2012
43x Found
1x Not found
0 notes
watchers 3 watchers
62 visitors
31 x rated
Rated as: Good
1 x recommended
This cache is recommended by: FelixP
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Bike  Take something to write  Nature  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

OPIS MIEJSCA:

Na terenie Polski znajdowało się ich ponad 100, a w całej Europie ponad 1500. Stacje te były wyposażone głównie w radary FuMG-65 (FuMO-214) Würzburg-Riese oraz Freya. Radar Freya miał zasięg około 120 km i służył do obserwacji. Dwa radary "Würzburg-Riese" służyły do naprowadzania samolotów myśliwskich na atakujące bombowce. Maksymalny zasięg FuMG 65 wynosił 70 km. Urządzenie, produkowane przez firmę Telefunken było wyposażone w antenę o średnicy 7,5 m. Do naszych czasów zachowały się charakterystyczne betonowe podstawy na planie sześciokąta. Na nich to właśnie mocowana była metalowa konstrukcja FuMG 65 o masie prawie 20t.

Pozostałość po podstawie do niemieckiego radaru Luftwaffe "Wurzburg Riese" Radar Würzburg — niemiecki radar naziemny służący do kierowania ogniem artylerii przeciwlotniczej, samolotami lub światłem reflektorów w czasie II wojny światowej. Opracowywany w firmie Telefunken od połowy lat trzydziestych. Pierwszy model, oznaczony Würzburg A, wszedł do służby w 1940; następne wersje, B, C i D były wprowadzane do 1941. Kolejne wersje miały udoskonalaną elektronikę, pozwalającą na zautomatyzowanie naprowadzania na cel. Dla większej dokładności pomiaru skonstruowano większą wersję, nazwaną FuMG 65 Würzburg-Riese ("Wielki Würzburg"), która posiadała antenę o średnicy 7,4 m i silniejszy nadajnik zapewniający zasięg do 70 km (układ elektroniczny pozostał bez zmian). Würzburg-Riese były montowane w stałych stacjach naziemnych, których zbudowano ok. 1500. Dwa radary Würzburg stanowiły podstawowe wyposażenie wszystkich trzech kategorii (1,2,3) stacji radiolokacyjnych tworzących tzw. Linię Kammhubera. W ramach systemu zwalczania wrogich samolotów Himmelbett odpowiadały za określanie pozycji namierzanego bombowca (pierwszy radar) i przechwytującego go myśliwca nocnego (drugi radar). Radar ten pozostawał w użyciu do końca II wojny światowej.

 

 

 

Mapa stacji radarowych - TUTAJ  

 

 

OPIS SKRZYNKI:

Mały pojemnik skrył się w ruinach podstawy, został przy maskowany mchem i gruzem.

Additional waypoints
Symbol Type Coordinates Description
Interesting place --- Druga podstawa pod Radar Wurzburg Riese FuMG 65.
Pictures
1
2
Tam
Drugie stanowisko.
Makieta.