Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
A330- Stanowiska Radaru Wurzburg Riese FuMG 65 - OP3597
Właściciel: Arishia
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 24 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 11-05-2011
Data utworzenia: 08-05-2011
Data opublikowania: 11-05-2011
Ostatnio zmodyfikowano: 08-10-2012
43x znaleziona
1x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 3 obserwatorów
60 odwiedzających
31 x oceniona
Oceniona jako: dobra
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: FelixP
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna rowerem  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

OPIS MIEJSCA:

Na terenie Polski znajdowało się ich ponad 100, a w całej Europie ponad 1500. Stacje te były wyposażone głównie w radary FuMG-65 (FuMO-214) Würzburg-Riese oraz Freya. Radar Freya miał zasięg około 120 km i służył do obserwacji. Dwa radary "Würzburg-Riese" służyły do naprowadzania samolotów myśliwskich na atakujące bombowce. Maksymalny zasięg FuMG 65 wynosił 70 km. Urządzenie, produkowane przez firmę Telefunken było wyposażone w antenę o średnicy 7,5 m. Do naszych czasów zachowały się charakterystyczne betonowe podstawy na planie sześciokąta. Na nich to właśnie mocowana była metalowa konstrukcja FuMG 65 o masie prawie 20t.

Pozostałość po podstawie do niemieckiego radaru Luftwaffe "Wurzburg Riese" Radar Würzburg — niemiecki radar naziemny służący do kierowania ogniem artylerii przeciwlotniczej, samolotami lub światłem reflektorów w czasie II wojny światowej. Opracowywany w firmie Telefunken od połowy lat trzydziestych. Pierwszy model, oznaczony Würzburg A, wszedł do służby w 1940; następne wersje, B, C i D były wprowadzane do 1941. Kolejne wersje miały udoskonalaną elektronikę, pozwalającą na zautomatyzowanie naprowadzania na cel. Dla większej dokładności pomiaru skonstruowano większą wersję, nazwaną FuMG 65 Würzburg-Riese ("Wielki Würzburg"), która posiadała antenę o średnicy 7,4 m i silniejszy nadajnik zapewniający zasięg do 70 km (układ elektroniczny pozostał bez zmian). Würzburg-Riese były montowane w stałych stacjach naziemnych, których zbudowano ok. 1500. Dwa radary Würzburg stanowiły podstawowe wyposażenie wszystkich trzech kategorii (1,2,3) stacji radiolokacyjnych tworzących tzw. Linię Kammhubera. W ramach systemu zwalczania wrogich samolotów Himmelbett odpowiadały za określanie pozycji namierzanego bombowca (pierwszy radar) i przechwytującego go myśliwca nocnego (drugi radar). Radar ten pozostawał w użyciu do końca II wojny światowej.

 

 

 

Mapa stacji radarowych - TUTAJ  

 

 

OPIS SKRZYNKI:

Mały pojemnik skrył się w ruinach podstawy, został przy maskowany mchem i gruzem.

Dodatkowe waypointy
Symbol Typ Współrzędne Opis
Interesujące miejsce --- Druga podstawa pod Radar Wurzburg Riese FuMG 65.
Obrazki/zdjęcia
1
2
Tam
Drugie stanowisko.
Makieta.