Przed wojną plac przed Dworcem PKP i Kępę Parnicką łączył most - most Dworcowy. Pierwsza przeprawa w tym miejscu powstała w 1854 roku - drewniany, zwodzony most zwany Neue Bruecke (Nowy Most). Konstrukcja przetrwała pół wieku. W latach 1898-1900 zastąpiona została nową przeprawą – w zgodnej opinii wielu miłośników Szczecina najpiękniejszą z tych, które kiedykolwiek w mieście istniały. Baumbruecke był niemal dziełem sztuki. Część zwodzona zwieńczona została czterema wieżyczkami przypominającymi te z baśniowych zamków Disneya. Barierki i lampy miały setki dekoracyjnych, kutych detali. Dodatkowe wrażenie robiła kolorystyka. Do budowy wykorzystano jasny piaskowiec, czerwoną cegłę i szare, nitowane konstrukcje stalowe.
W kwietniu 1945r. wycofujący się z miasta Niemcy wysadzili most w powietrze. Polskie władze nie planowały odbudowy mostu, ale na planie miasta z 1946 roku można jeszcze znaleźć polską nazwę mostu – imienia Kazimierza Wielkiego.
Dziś po dawnym moscie pozostały tylko dwie wieżyczki i pozostałości wschodniego przyczółka, który wykorzystano do budowy mostu na przystań wioślarską.
Zalecane szukanie NOCĄ!
You must be logged-in to see additional hints