Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Forteczny most K804. - OP3203
Forteczny most zwodzony przechylno - przesuwny w Bledzewie.
Owner: konger
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 35 m. ASL.
 Region: Poland > lubuskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 25-02-2011
Date created: 02-03-2011
Date published: 02-03-2011
Last modification: 01-09-2016
97x Found
2x Not found
7 notes
watchers 7 watchers
122 visitors
67 x rated
Rated as: Good
1 x recommended
This cache is recommended by: sebastianj
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Fortyfikacje Frontu Ufortyfikowanego Łuku Odry i Warty, czy jak kto woli Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego to nie tylko schrony bojowe, zwane panzerwerkami (w kilku wariantach odporności), to także kanały taktyczne, jazy i mosty forteczne oraz inne budowle związane z linią obrony, jak np. "rozdzielnie" telefoniczne.

Na terenie FF OWB występują 2 rodzaje mostów: obrotowe (D812 - uruchomiony w 2009r. i D724 - prawdopodobnie za niedługo zostanie uruchomiony) i zwodzone, czyli przechylno - przesuwne. Ta skrzynka zaprowadzi Was do jednego z przesuwnych. 

Most K804 został ulokowany na kanale taktycznym (nieukończonym) rzeki Obry we wschodniej części Bledzewa (niem. Blessen), broniły go 2 obiekty po obu jego stronach, lecz po nich nie został w zasadzie żaden ślad. Mosty takie budowano dla zapewnienia wojskom możliwości manewrów, czyli łatwo można było przerwać trasę komunikacyjną, jak również prosto było ją naprawić. Opis działania: po zwolnieniu rygli, przęsło mostu pod swoim ciężarem przechylało się, by następnie przesunąć się w głąb do komory pod jezdnią. Maszynownia ukryta była w specjalnym pomieszczeniu ze stanowiskiem obserwacyjnym, a obsługiwać ją mógł jeden człowiek.  Przed każdym mostem znajdował się szlaban przeciwpancerny oraz bariery w postaci "wybetonowanych dziur", w których umieszczano szyny kolejowe.

Początkowo myślałem o założeniu keszyka w środku mostu, jednakże poziom wody latem mógłby uniemożliwić zdobycie, zatem kesza ulokowałem na zewnątrz, na wys. ok 1,20m; skrzynka jest magnetyczna. W środku jest ołówek i logbook. Proszę o ostrożne bobrowanie, w końcu droga prowadząca przez most jest czynna;)Kordy powinny wskazywać pewien metalowy element...

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Wejście do środka :) Teraz był lód...
Tablica informacyjna.