Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Forteczny most K804. - OP3203
Forteczny most zwodzony przechylno - przesuwny w Bledzewie.
Właściciel: konger
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 35 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubuskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 25-02-2011
Data utworzenia: 02-03-2011
Data opublikowania: 02-03-2011
Ostatnio zmodyfikowano: 01-09-2016
97x znaleziona
2x nieznaleziona
7 komentarze
watchers 7 obserwatorów
122 odwiedzających
67 x oceniona
Oceniona jako: dobra
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: sebastianj
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Fortyfikacje Frontu Ufortyfikowanego Łuku Odry i Warty, czy jak kto woli Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego to nie tylko schrony bojowe, zwane panzerwerkami (w kilku wariantach odporności), to także kanały taktyczne, jazy i mosty forteczne oraz inne budowle związane z linią obrony, jak np. "rozdzielnie" telefoniczne.

Na terenie FF OWB występują 2 rodzaje mostów: obrotowe (D812 - uruchomiony w 2009r. i D724 - prawdopodobnie za niedługo zostanie uruchomiony) i zwodzone, czyli przechylno - przesuwne. Ta skrzynka zaprowadzi Was do jednego z przesuwnych. 

Most K804 został ulokowany na kanale taktycznym (nieukończonym) rzeki Obry we wschodniej części Bledzewa (niem. Blessen), broniły go 2 obiekty po obu jego stronach, lecz po nich nie został w zasadzie żaden ślad. Mosty takie budowano dla zapewnienia wojskom możliwości manewrów, czyli łatwo można było przerwać trasę komunikacyjną, jak również prosto było ją naprawić. Opis działania: po zwolnieniu rygli, przęsło mostu pod swoim ciężarem przechylało się, by następnie przesunąć się w głąb do komory pod jezdnią. Maszynownia ukryta była w specjalnym pomieszczeniu ze stanowiskiem obserwacyjnym, a obsługiwać ją mógł jeden człowiek.  Przed każdym mostem znajdował się szlaban przeciwpancerny oraz bariery w postaci "wybetonowanych dziur", w których umieszczano szyny kolejowe.

Początkowo myślałem o założeniu keszyka w środku mostu, jednakże poziom wody latem mógłby uniemożliwić zdobycie, zatem kesza ulokowałem na zewnątrz, na wys. ok 1,20m; skrzynka jest magnetyczna. W środku jest ołówek i logbook. Proszę o ostrożne bobrowanie, w końcu droga prowadząca przez most jest czynna;)Kordy powinny wskazywać pewien metalowy element...

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Wejście do środka :) Teraz był lód...
Tablica informacyjna.