OPIS MIEJSCA:
Trasa Zamkowa swą nazwę zawdzięcza położeniu swego zachodniego odcinka w bezpośredniej bliskości Zamku Książąt Pomorskich. Powstała w miejscu zniszczonego podczas II wojny światowej Mostu Kłodnego i paradoksalnie nosi imię Piotra Zaremby – przeciwnika odbudowy tej przeprawy przez Odrę na Starym Mieście. Jej budowę rozpoczęto w 1978. Po dziewięciu latach prac, 26 października 1987 oddano do użytku nitkę wjazdową do centrum miasta, zaś 5 lipca 1996, po kolejnych dziewięciu – nitkę wyjazdową. Ma 2300 m długości. Przebiega ciągiem estakad, mostem nad Parnicą, estakadą nad Łasztownią, i mostem nad Odrą Zachodnią. Posiada bezkolizyjne zjazdy w kierunku centrum miasta i Polic (węzeł zachodni) oraz w kierunku Międzyodrza i Prawobrzeża (węzeł wschodni). Ciekawostką jest fakt iż most północny Trasy Zamkowej nad Odrą Zachodnią (ściślej: północna jego krawędź) stanowi wewnętrzną granicę polskich morskich wód wewnętrznych.
Na Łasztowni warstwa gruntu nienośnego wynosi 8-12 m, toteż wszystkie podpory i przyczółki należało oprzeć na wbitych w grunt nośny palach o długości 12 - 24 m. W ten sposób osadzono 7.000 pali o nośności 90 - 100 ton. Zastosowano także pale o średnicy 150 cm, długości 24 m i nośności 440 ton. Do wykonania konstrukcji żelbetowych zużyto ok. 10 tys. m betonu. W ramach Trasy Zamkowej zbudowano 4 mosty. Zarówno most nad Odrą, jak i most nad Parnicą składają się z 3 przęseł. Przęsło nad rzeką Parnicą liczy 136 m długości, zaś nad lądem i nad jezdniami po 60 m. Łącznie daje to 256 m, co oznacza, że jest to najdłuższe stalowe przęsło w Polsce.
OPIS SKRZYNKI:
Proszę skrzynkę odkładać w to samo miejsce.