Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
A383- Ciuchcia w Karczewie - OP2F80
Eigenaar: alex22
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 90 meter NAP
 Provincie: Polen > mazowieckie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Gearchiveerd
Tijd: 0:05 h    Lengte: 0.10 km
Geplaatst op: 21-11-2010
Gemaakt op: 21-11-2010
Gepubliceerd op: 21-11-2010
Laatste verandering: 23-12-2018
94x Gevonden
10x Niet gevonden
11 Opmerkingen
watchers 7 Volgers
43 x Bekeken
62 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

OPIS MIEJSCA:

13 VI 1998 - Komitet Obchodów 450-lecia Karczewa doprowadził do odsłonięcia swoistego pomnika Ciuchci. Stojący na cokole parowozik ma przypominać karczewską ciuchcię sprzed lat, która kursowała na linii Karczew - Jabłonna.

W 1908 r. rozpoczęto przygotowania techniczne, aby przedłużyć trasę kolejki jabłonowskiej z Wawra do Karczewa. Zarząd budowy (spółka z udziałem kapitału belgijskiego) otrzymał wiele sugestii, aby kolejka przebiegała przez : Zastów, Żerzno, Wólkę Żerzeńską, Miedzeszyn, Błota, Falenicę, Józefów, Świder, Jarosław, Otwock. Mieszkańcy tych miejscowości deklarowali nawet gotowość pomocy finansowej . Właściwe prace wykonawcze trwały niecałe cztery lata, do kwietnia 1914 r. Cała trasa od Jabłonny do Karczewa liczyła 46 kilometrów. Tworzyła łagodnie wygiętą linię biegnącą w swoistej symetrii do Wisły, mającą centralny przystanek Warszawa Most (Kierbedzia). Maksymalna prędkość pociągu sięgała dwudziestu kilometrów na godzinę. Plany Zarządu Warszawskich Kolei Dojazdowych szły dalej. Zamierzano przedłużyć trasę z Karczewa do Sobień Jezior. Myślano nawet o zelektryfikowaniu wszystkich podstołecznych linii (miały powstać dwie elektrownie wytwarzające prąd stały – jedna pod Pruszkowem, druga w Świdrze). Wybuch pierwszej wojny światowej uniemożliwił te ambicje. Wycofujące się wojska rosyjskie zabrały większą część taboru podwarszawskich kolejek. Ruch na trasie karczewskiej został przywrócony dzięki sprowadzeniu parowozów niemieckich. W niepodległej Polsce do ambitnych planów już nie wracano.

Ciekawy artykuł na temat ciuchci Jabłonna -Karczew.

 

OPIS SKRZYNKI:

Pojemnik po filmie podpiety pod kotłem parowym. Mniej więcej a wysokości drugiego dużego koła.

Afbeeldingen
Ciuchcia.
Za tym.