Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
A383- Ciuchcia w Karczewie - OP2F80
Właściciel: alex22
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 90 m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Czas: 0:05 h    Długość trasy: 0.10 km
Data ukrycia: 21-11-2010
Data utworzenia: 21-11-2010
Data opublikowania: 21-11-2010
Ostatnio zmodyfikowano: 23-12-2018
94x znaleziona
10x nieznaleziona
11 komentarze
watchers 7 obserwatorów
43 odwiedzających
62 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

OPIS MIEJSCA:

13 VI 1998 - Komitet Obchodów 450-lecia Karczewa doprowadził do odsłonięcia swoistego pomnika Ciuchci. Stojący na cokole parowozik ma przypominać karczewską ciuchcię sprzed lat, która kursowała na linii Karczew - Jabłonna.

W 1908 r. rozpoczęto przygotowania techniczne, aby przedłużyć trasę kolejki jabłonowskiej z Wawra do Karczewa. Zarząd budowy (spółka z udziałem kapitału belgijskiego) otrzymał wiele sugestii, aby kolejka przebiegała przez : Zastów, Żerzno, Wólkę Żerzeńską, Miedzeszyn, Błota, Falenicę, Józefów, Świder, Jarosław, Otwock. Mieszkańcy tych miejscowości deklarowali nawet gotowość pomocy finansowej . Właściwe prace wykonawcze trwały niecałe cztery lata, do kwietnia 1914 r. Cała trasa od Jabłonny do Karczewa liczyła 46 kilometrów. Tworzyła łagodnie wygiętą linię biegnącą w swoistej symetrii do Wisły, mającą centralny przystanek Warszawa Most (Kierbedzia). Maksymalna prędkość pociągu sięgała dwudziestu kilometrów na godzinę. Plany Zarządu Warszawskich Kolei Dojazdowych szły dalej. Zamierzano przedłużyć trasę z Karczewa do Sobień Jezior. Myślano nawet o zelektryfikowaniu wszystkich podstołecznych linii (miały powstać dwie elektrownie wytwarzające prąd stały – jedna pod Pruszkowem, druga w Świdrze). Wybuch pierwszej wojny światowej uniemożliwił te ambicje. Wycofujące się wojska rosyjskie zabrały większą część taboru podwarszawskich kolejek. Ruch na trasie karczewskiej został przywrócony dzięki sprowadzeniu parowozów niemieckich. W niepodległej Polsce do ambitnych planów już nie wracano.

Ciekawy artykuł na temat ciuchci Jabłonna -Karczew.

 

OPIS SKRZYNKI:

Pojemnik po filmie podpiety pod kotłem parowym. Mniej więcej a wysokości drugiego dużego koła.

Obrazki/zdjęcia
Ciuchcia.
Za tym.
Wpisy do logu: znaleziona 94x nieznaleziona 10x komentarz 11x Wszystkie wpisy Pokazuj usunięcia