Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
W Hołdzie "PILOTOM" - OP2BF1
Mikro-magnetyk w okolicach pomnika
Właściciel: ZalewHK
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 100 m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 25-08-2010
Data utworzenia: 25-08-2010
Data opublikowania: 25-08-2010
Ostatnio zmodyfikowano: 12-02-2024
161x znaleziona
7x nieznaleziona
4 komentarze
watchers 10 obserwatorów
49 odwiedzających
96 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Zalecane szukanie nocą  Dostępna rowerem  Potrzebna latarka  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

 

Pamiętam czas , kiedy do Twierdzy wjeżdżało się na przepustkę .

Dziś nic z tego nie pozostało , lecz czas zatrzymuje się w takich miejscach...

Pomniki , skwery , ulice... (Osił)

HISTORIA

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:P%C5%82k_pilot_Boles%C5%82aw_Zo%C5%84_%281940-2002%29_-_pomnik_Pami%C4%99ci,Twierdza_Modlin.JPG

ŚP. płk mgr pil. Bolesław Zoń syn Jana i Antoniny urodził się 11 lutego 1940 roku w Czernichowie koło Żywca. Wychowywał się w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska Żar, które było wówczas kolebką polskiego sportu lotniczego, co było bezpośrednią przyczyną zafascynowania się lotnictwem. Jako bardzo młody człowiek, uczeń Liceum Ogólnokształcącego w wieku zaledwie16 lat zdobył uprawnienia pilota szybowcowego i samolotowego a jako osiemnastolatek został zatrudniony w Wyczynowej Górskiej Szkole Szybowcowej na Żarze jako pilot instruktor szybowcowy i samolotowy. W roku 1962 został powołany do odbycia zasadniczej służby wojskowej gdzie po wielu staraniach i zdaniu egzaminów został przyjęty do Oficerskiej Szkoły Lotniczej im. Żwirki i Wigury w Radomiu. Szkołę lotniczą ukończył w 1965 r. i w stopniu podporucznika, pilota III klasy zostaje skierowany do 39. Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Mierzęcicach koło Katowic gdzie przeszkala się na samoloty naddźwiękowe i zdobywa bogate doświadczenia lotnicze uzyskując uprawnienia oblatywacza oraz pilota doświadczalnego. Dzięki profesjonalizmowi lotniczemu oraz posiadanymi uprawnieniami w 1976 r. zostaje skierowany do 45. Lotniczej Eskadry Doświadczalnej w Modlinie, której w latach 1984-1990 był dowódcą.    
„Bolek” – bo tak nazywał go świat lotniczy, całe późniejsze swoje życie związał z Modlinem i regionem nowodworskim rozsławiając go w Polsce i za granicą. Oblatywał w Indiach polskie samoloty TS-11 Iskra, przebazowywał z Polski do Turcji samoloty AN-2. Jako pierwszy Polak przeszkolił się w USA na śmigłowiec Robinson R-22 uzyskując jednocześnie uprawnienia instruktorskie.
Również jako pierwszy Polak przeszkolił się na łódź latającą typu Buccaneer i wykonywał pokazowe starty i lądowania na Wkrze w Nowym Dworze Mazowieckim.
Przez 12 lat latał we współutworzonej przez siebie, na warszawskim Bemowie, lotniczej bazie przeciwpożarowej, uczestniczył w wielu akcjach p.poż. gasząc z powietrza między innymi pożary lasów w Hiszpanii.
Był niekwestionowanym autorytetem lotniczym dzięki czemu powołano go na biegłego sądowego przy Sądzie Okręgowym w Warszawie z zakresu lotnictwa - specjalność samoloty lekkie, szybowce i śmigłowce. Prywatnie był człowiekiem bardzo skromnym, otwartym, kontaktowym, towarzyskim i rzeczowym. Skupiał wokół siebie szerokie grono przyjaciół również spoza lotnictwa, między innymi ze świata nauki, polityki, filmu, kultury i sztuki. Jako instruktor lotniczy interesował się również zagadnieniami pedagogiki. W roku 1979 uzyskał tytuł magistra w zakresie pedagogiki specjalnej, a w roku 1984, na Uniwersytecie Śląskim, otworzył przewód doktorski w zakresie socjologii.
Za wybitne osiągnięcia w podejmowanej z pożytkiem dla kraju działalności państwowej i publicznej, szczególne zasługi dla umacniania suwerenności i obronności kraju, szczególne zasługi dla rozwoju gospodarki narodowej, wybitne zasługi dla rozwoju współpracy Rzeczypospolitej Polskiej z innymi państwami i narodami, płk mgr pil. Bolesław Zoń został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.
Jego nagła śmierć, 12.09.2002 r., była niepowetowaną szkodą dla całego lotniczego świata.
My Nowodworzanie pamiętamy Go z licznych pokazów lotniczych, widokowych lotów pasażerskich organizowanych dla naszych mieszkańców jak również z lotniczego udziału w wielu nowodworskich uroczystościach.
Za zasługi dla naszego regionu, społeczeństwo nowodworskie ufundowało „Bolkowi” pomnik lotniczy, który został odsłonięty w 2003 roku, a Rada Miejska nadała nazwę skwerowi, przy którym ten pomnik został posadowiony, im. płk. pil. Bolesława Zonia.
Na wniosek Stowarzyszenia Seniorów Lotnictwa Wojskowego RP – Oddział Modliński Rada Miejska w Nowym Dworze Mazowieckim uchwałą nr IV/43/2019 z dnia 14 maja 2019 r. nadała pośmiertnie Panu płk pil. Bolesławowi Zoniowi tytuł „Honorowego Obywatela Miasta Nowy Dwór Mazowiecki”.

 

 

13.01.2015r. kolejna reaktywacja, w związku że jest to ruchliwa okolica proszę o ostrożność przy podejmowaniu i oczy dookoła głowy, tym razem nie w samym pomniku a najbliższej okolicy....

12.02..2024 Kolejna reaktywacja mikro-magnes w okolicy pomnika, podpowiedź szyfrowana

 

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
B
A
C
IMG20240212214707