ZAGUBIENI W NAWII
10. Zapomniany Kromlech
Witajcie, Zagubione Dusze! Znajdujecie się w ZAPOMNIANYM KROMLECHU. Kiedy prześladowana przez syna grododzierżcy dziewczyna za sprawą bogini Mory skamieniała, także jej dusza zmieniła się w przezroczysty minerał, przez co nie była zdolna przejść do zaświatów. Kiedy zastygłą duszę ujrzała bogini Zorza, w przypływie współczucia, postanowiła przenieść ją do NAWII. Z trudem uniosła kryształ w górę i ruszyła ku RUBIEŻOM ŚWIATÓW. Jednakowoż, będąc już nad celem swej drogi - straciwszy siły - upuściła dźwigany ciężar. Dusza dziewczęcia runęła spod niebios i rozbiła na drobne kryształki w kształcie łez, rozsiane teraz w okolicy ZAPOMNIANEGO KROMLECHU. Dowiedział się o tym UTOPIEC, który - jeszcze jako piękny, lecz okrutny junak - stał się przyczyną zguby dziewczęcia. Postanowił zebrać wszystkie odłamki duszy, licząc na to, że uda mu się ją wskrzesić i uzyskać jej przebaczenie. Sądzi bowiem, że wówczas bogowie uwolnią jego ducha z powłoki paskudnego demona.
Zdobyliście DZIEWICZY KRYSZTAŁ, za który UTOPIEC obdarował Was OKIEM dla WIJA.
Teraz powinniście się udać na KRUCZĄ POLANĘ , na której w chatce na kurzej stopce mieszka Baba Jaga. Za życia była piękną i mądrą niewiastą, do której chętnie zwracano się po radę i pomoc. Oskarżonej fałszywie przez głupie i zazdrosne kobiety o rzucanie uroków na mężczyzn i celowe niszczenie świętych związków małżeńskich groziły nieludzkie tortury i spalenie na stosie. Nad nieszczęśnicą ulitowała się bogini Mokosz, opiekunka kobiet. Chcąc ją uchronić przed niesprawiedliwym losem przemieniła ją w starą odrażającą WIEDŹMĘ, co pozwoliło jej zmylić prześladowców i schronić się w NAWII na KRUCZEJ POLANIE. Rozżalona nie chciała powrotu do swej dawnej postaci. Znienawidziła ludzi. Teraz warzy w kotle różne tajemne mikstury, których wypicie wywołuje uciążliwe dolegliwości. Opuszcza NAWIĘ tylko po to, by porywać błąkających się po lasach ludzi, nad którymi zwykła się pastwić okrutnie zanim ich zamorduje. Jeśli uda Wam się odszukać i oddać WIEDŹMIE CZARNOKSIĘSKI PŁOMIEŃ, możecie być pewni, że udzieli Wam pomocy w zdobyciu OBROŻY dla WIJA i jednego z CZTERECH ŻYWIOŁÓW. Strzeżcie się jednak, by nie rozzłościć WIEDŹMY nieostrożnym słowem i brakiem atencji. W gniewie nie ma opamiętania, gotowa zapomnieć o wdzięczności za przyniesiony podarek i uwięzić Was w NAWII na wieczność.
Ruszajcie na KRUCZĄ POLANĘ po CZARNOKSIĘSKI PŁOMIEŃ.
GEOCACHE: Kesz to mały klipsiak ukryty na kordach. Należy być ostrożnym zarówno w samym podejmowaniu kesza, jak i obchodzeniu się z mocowaniem.
Skrzynka jest dziesiątym etapem gry nocnej "Zagubieni w Nawii" realizowanej w ramach II Świętokrzyskiego Keszowania - Ameliówka 2015. Kesze zostały opublikowane jako tradycyjne i można je zdobywać w dowolnej kolejności, jednak jeśli chcecie choć trochę poczuć klimat oryginalnej gry, zachęcamy do zdobywania ich nocą i zgodnie z kolejnością sugerowaną w scenariuszu (patrz numery przy nazwach skrzynek). Ze skrzynek nic nie należy zabierać. W logbookach znajdziecie literki z cyfrowymi odpowiednikami - spiszcie je, bo to one pomogą Wam dotrzeć do skrzynki finałowej. W czterech keszach znajdziecie też nazwy żywiołów, które będą potrzebne do ich zalogowania.
Scenariusz gry jest chroniony prawami autorskimi zgodnie z zapisami "Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych" (Dz. U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83). Chcesz wykorzystać scenariusz? Nie ma sprawy, ale najpierw zapytaj autora, co, jak, dlaczego i na jakich warunkach.