ZAGUBIENI W NAWII
7. Cuchnące Kły
Witajcie, Zagubione Dusze! Znajdujcie siew okolicach SOWIEGO KURHANU, gdzie ukrywa się STRZYGOŃ. Wąpierz ów naraził się niegdyś RADOGOSTOWI okrutnie, gdyż zaślepiony łaknieniem świeżej krwi przez pomyłkę zaatakował najwyższego kapłana, gdy ten przechodził opodal jego kryjówki. Wściekły RADOGOST potężnie cisnął wampirem o skały. Ten runął na głazy tak niefortunnie, że wybił sobie kilka zębów. Wyjąc z bólu, zebrał je w mieszek i udał się do WIEDŹMY z nadzieją, że za pomocą czarnej magii wstawi mu je z powrotem. Kiedy jednak dotarł na miejsce i rozsupłał sakiewkę, w jego nozdrza buchnął straszliwy odór. Okazało się, że mściwy RADOGOST zaklęciem zamienił wampirze kły w ząbki czosnku. WIEDŹMA odprawiła nieszczęśnika, szydząc z jego CUCHNĄCYCH KŁÓW, które ten zrozpaczony zakopał gdzieś w drodze powrotnej do swego schronienia. Co prawda zęby STRZYGONIOWI odrosły, ale od tego zdarzenia nie może znieść zapachu czosnku, który przypomina mu o bólu i upokorzeniu oraz długim poście spowodowanym niemożnością kąsania swych ofiar. Do dziś na widok czosnku, pod wpływem przykrych wspomnień, STRZYGOŃ nagle jakby nieco potulnieje i mniej jest skłonny do agresji.
Właśnie zdobyliście i oddaliście STRZYGONIOWI CUCHNĄCYE KŁY, dzięki czemu zyskaliście jego przychylność. Otrzymaliście za swój podarek jeden z CZTERECH ŻYWIOŁÓW.
Aby zaś otrzymać SERCE dla Wija, musicie z BROCZĄCEJ SKAŁY przynieść kroplę PŁONĄCEJ KRWI, której STRZYGOŃ potrzebuje, by zregenerować nadwątlone siły. Nie może jednak pójść po nią sam, ponieważ WELES zakazał mu opuszczania najbliższych okolic SOWIEGO KURHANU.
Ruszajcie pod BROCZĄCĄ SKAŁĘ po PŁONĄCĄ KREW.
GEOCACHE: Kesz to mały klipsiak ukryty na kordach. Obchodź się ostrożnie z maskowaniem. Hasło do logu pisane wielkimi literami (znajdziesz je w logbooku).
Skrzynka jest siódmym etapem gry nocnej "Zagubieni w Nawii" realizowanej w ramach II Świętokrzyskiego Keszowania - Ameliówka 2015. Kesze zostały opublikowane jako tradycyjne i można je zdobywać w dowolnej kolejności, jednak jeśli chcecie choć trochę poczuć klimat oryginalnej gry, zachęcamy do zdobywania ich nocą i zgodnie z kolejnością sugerowaną w scenariuszu (patrz numery przy nazwach skrzynek). Ze skrzynek nic nie należy zabierać. W logbookach znajdziecie literki z cyfrowymi odpowiednikami - spiszcie je, bo to one pomogą Wam dotrzeć do skrzynki finałowej. W czterech keszach znajdziecie też nazwy żywiołów, które będą potrzebne do ich zalogowania.
Scenariusz gry jest chroniony prawami autorskimi zgodnie z zapisami "Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych" (Dz. U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83). Chcesz wykorzystać scenariusz? Nie ma sprawy, ale najpierw zapytaj autora, co, jak, dlaczego i na jakich warunkach.